تصویر ثابت

موسسه علمی گام برتر همشاگردی - نفس عمیق عملکرد مغز کنکوری ها را بهبود می‌بخشد

مشاوره تحصیلی ، روانشناسی ، هیپنوتیزم و ...

تلفن گویای مركز : 02128421398 * 02128421399 * 09128588682

مشاهده مطالب

تصاویر برگزیده

عکس نوشته ها

درباره سایت

سامانه صدای داوطلب :
۰۲۱-۲۸۴۲۱۳۹۸
شماره تماس :
۰۹۱۲۸۵۸۸۶۸۲
۰۹۱۶۳۶۶۵۵۶۱
۰۹۳۹۴۰۸۵۸۰۰
سامانه پیام کوتاه :
۳۰۰۰۹۹۰۰۶۶۹۵۲۱

سایت اصلی موسسه گام برتر همشاگردی :
www.sanjeshy.org

بایگانی

نویسندگان

تصاویر برگزیده

شبکه های اجتماعی

نفس عمیق عملکرد مغز کنکوری ها را بهبود می‌بخشد

کنکور سراسری مشاوره و برنامه ریزی

نفس عمیق عملکرد مغز کنکوری ها را بهبود می‌بخشد

نفس سطحی، خون کمتری به واسطه اکسیژن کمتر به مغز می‌رساند و غذا به بافت‌های مغزی دیرتر انتقال داده می‌شود؛ به همین دلیل دوره معیوب ایجاد می‌کند.

اما در مقابل نفس عمیق خون رسانی بیشتری به مغز می‌رساند و از حالت اضطراب می‌کاهد.



 با بیان اینکه موضوع کنکور ذاتاً اضطراب‌زا است، کمتر فردی را سراغ داریم که برای کنکور اضطراب نداشته باشد چرا که همیشه میزانی از استرس برای انجام عملکرد بهتر، نیاز است.


 اگر حدی از اضطراب دیده نشود، تلاشی برای موفقیت صورت نمی‌گیرد و اضطراب بیش از حد معمول هم منجر به از دست رفتن تمرکز می‌شود.


با بیان اینکه کنکور به عنوان یک موضوع ابر استرس‌زا مطرح است استرس کنکور بیش از اندازه لازم و گاهی خارج از توان تحمل آدم‌ها است چرا که سرنوشت دانش‌آموز در دو سه ساعت رقم می‌خورد.

بیشتر بخوانید :

نکته های مهم برای روزهای آخر کنکور

بهترین زمان درس خواندن چه موقع است؟

ذهنتان (فکرتان) را درگیر توصیه‌های انبوه نکنید!


نخستین آسیبی که در کنکور متوجه داوطلبان است  این است که کنکوری‌ها از همان ابتدا درگیر نتیجه آزمون هستند، اینکه کدام شهر و چه رشته‌ای قبول می‌شوند. در حالی که این نگرانی روی نتیجه تأثیر می‌گذارد و فرایند باید برای آنها مهم باشد.


و نخستین توصیه، تلاشی است که باید برای این روزها صورت گیرد و هر چه بیشتر به نتیجه فکر کنند، سطح اضطراب شأن افزایش می‌یابد. دومین آسیب، آشنا نبودن با نحوه تست زنی است.


در حالت عادی افراد به راحتی به سوال‌ها پاسخ می‌دهند اما به وقت تست زنی، وسواس به خرج داده و با فقدان تمرکز مواجه می‌شوند. در این چند روز باید تمرکز از نتیجه به سمت فرایند برود.


 توصیه‌ای دیگر به داوطلبان این است که تصویرسازی ذهنی جلسه کنکور به داوطلبان کمک بیشتری می‌کند. در این یکی دو روز باقیمانده، خود را در جلسه کنکور فرض کرده و طبق قوانین آزمون شروع به تست زنی کنید.


خواب کافی را یکی دیگر از نکات کلیدی در موفقیت کنکوری‌ها است و داوطلبان در طول شبانه روز حداقل باید چهار ساعت خواب کافی داشته باشند، این در حالی است که آنها تصور می‌کنند یکی دو ساعت خواب در شبانه روز کافی است در حالی که خواب کمتر تمرکزشان را در روز امتحان بهم می‌زند.


و داوطلبان که به جای سه وعده غذا، پنج وعده غذایی همراه با گلوکز و قند بیشتر مصرف کنند چون قند باعث مدیریت اضطراب می‌شود

نظرات

ارسال نظر

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic